تکنولوژی

هوش مصنوعی اپل چیست؟ نگاهی به امکانات هوش مصنوعی آیفون ۱۶

اپل گام‌های خود را در عرصه هوش مصنوعی مولد با معرفی “هوش اپل” آغاز کرده است. این فناوری در رویداد WWDC در ماه ژوئن به طور مختصر معرفی شد و در رویداد “Glowtime” در سپتامبر، همراه با رونمایی از آیفون ۱۶، بیشتر خودنمایی کرد.

هوش اپل، قلب تپنده آیفون ۱۶

در جریان رویداد Glowtime، کریگ فدریگی، مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، هوش اپل را “قلب تپنده تجربه آیفون ۱۶” نامید. این شرکت نسخه بتای عمومی هوش اپل را قبل از عرضه آیفون ۱۶ در دسترس قرار داد که شامل ابزارهای نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی، بهبودهای سیری و درخواست‌های مرتبط با کتابخانه عکس بود. با این حال، نسخه کامل آن تا پاییز امسال برای برخی از آیفون‌ها، آیپدها و مک‌ها با تراشه‌های مورد نیاز عرضه نخواهد شد و حتی در آن زمان نیز به عنوان یک ویژگی بتا در دسترس خواهد بود.

قابلیت‌ها و محدودیت‌ها

نسخه بتای عمومی هوش اپل دارای ابزارهای نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی است که در اسناد یا ایمیل‌ها ظاهر می‌شوند. همچنین، ابزارهای عکس شامل “Clean Up” برای حذف قسمت‌های ناخواسته از یک تصویر و تعدادی از تغییرات سیری از جمله یک صدای جدید طراحی شده برای صدای طبیعی‌تر، مکالمات زمینه‌ای بیشتر، یک حاشیه درخشان جدید در اطراف صفحه نمایش هنگام اجرای سیری و یک حرکت دو ضربه در پایین صفحه برای تایپ به سیری ارائه شده‌اند.

با این حال، افزونه‌های ChatGPT، ویژگی‌های GenMoji و Image Playground اپل و سایر ویژگی‌های سیری هنوز در دسترس نیستند.

دستگاه‌های سازگار

در حال حاضر، هوش اپل به صورت بتا در سری آیفون ۱۶، آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس و هر آیپد یا مک با تراشه M1 و بالاتر، با سیری و زبان دستگاه تنظیم شده به انگلیسی آمریکایی در دسترس است.

در پاییز امسال، هوش اپل به عنوان بخشی از iOS 18، iPadOS 18 و MacOS Sequoia به طور عمومی عرضه خواهد شد.

هوش اپل، هوش مصنوعی برای همه

هوش اپل به عنوان “هوش مصنوعی برای همه” معرفی شده است. ایده این است که هوش اپل در آیفون، آیپد و مک شما تعبیه شده است تا به شما در نوشتن، انجام کارها و بیان خود کمک کند. این فناوری از زمینه شخصی در دستگاه‌های اپل شما برای ارائه توصیه‌ها استفاده می‌کند و نتایج خاص‌تری را برای شما تولید می‌کند. اپل این ویژگی هوش مصنوعی را به عنوان یک استاندارد جدید برای حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

در دسترس بودن و قیمت

در حال حاضر، می‌توانید از هوش اپل در آیفون، آیپد یا مک سازگار که نسخه بتای عمومی iOS 18.1، iPadOS 18.1 و MacOS Sequoia 15.1 را اجرا می‌کند، با سیری و زبان دستگاه تنظیم شده به انگلیسی آمریکایی استفاده کنید.

در ابتدا، هوش اپل در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. به طور خاص، اپل می‌گوید که هوش اپل روی مدل‌های سازگار آیفون، آیپد یا مک با سیری و زبان دستگاه تنظیم شده به انگلیسی آمریکایی کار خواهد کرد. پشتیبانی از زبان‌های دیگر در سال ۲۰۲۵ ارائه خواهد شد.

اپل برای هوش اپل هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای برای این کار اعلام نکرده است.

آینده هوش مصنوعی اپل

هوش اپل نشان‌دهنده گام بلندی اپل در عرصه هوش مصنوعی است. با وجود محدودیت‌های فعلی، این فناوری پتانسیل بالایی برای تغییر نحوه تعامل ما با دستگاه‌های اپل دارد. در آینده، می‌توان انتظار داشت که هوش اپل با قابلیت‌های بیشتر و پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، به یک ابزار قدرتمند برای کاربران اپل در سراسر جهان تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا