بازارهای مالی

۳ اتفاق مهم که امروز در دنیای کریپتو رخ می‌دهند (اخبار – 18 شهریور)

امروز در دنیای کریپتو چه اتفاقاتی می‌افتد؟ از کوین تلگراف بشنویم:

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، پس از دستگیری جنجالی‌اش در فرانسه، از اعمال تغییرات فنی در این پیام‌رسان خبر داد. این اقدام دورف یک روز پس از اولین اظهارنظر عمومی او پس از دستگیری صورت گرفت. در خبری دیگر، کریس لارسن، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره ریپل، به همراه 87 مدیر ارشد شرکت‌های آمریکایی، از کاندیداتوری کامالا هریس برای ریاست جمهوری حمایت کردند.

دورف قابلیت “افراد نزدیک” را غیرفعال می‌کند

در تاریخ 6 سپتامبر، دورف اعلام کرد که قابلیت “افراد نزدیک” در تلگرام برای جلوگیری از ردیابی و شناسایی مخالفان توسط دولت‌ها، غیرفعال خواهد شد. این قابلیت با گزینه “کسب و کارهای نزدیک” جایگزین می‌شود که به کاربران در یافتن امکانات و خدمات محلی کمک می‌کند. دورف تاکید کرد که تلگرام در سال جاری متعهد به تبدیل نظارت بر پلتفرم از یک نقطه ضعف به یک نقطه قوت است.

همچنین، دورف اعلام کرد که آپلود رسانه در وبلاگ “تلگراف” تلگرام متوقف خواهد شد. او دلیل این تصمیم را سوءاستفاده برخی افراد از این قابلیت عنوان کرد، اگرچه اکثریت کاربران از آن به درستی استفاده می‌کردند.

دورف در 24 آگوست توسط مقامات فرانسوی در فرودگاه Le Bourget دستگیر شد. دادستان‌های فرانسوی مدعی شدند که تلگرام بستری برای جرائم سازمان‌یافته فراهم کرده و از همکاری با دولت خودداری می‌کند.

بنیانگذار ریپل از هریس حمایت می‌کند

طبق گزارش CNBC، کریس لارسن، از امضاکنندگان نامه‌ای است که در آن 88 مدیر ارشد شرکت‌های آمریکایی از کاندیداتوری کامالا هریس برای ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند. از دیگر امضاکنندگان برجسته این نامه می‌توان به آرون لوی (مدیرعامل Box)، جرمی استاپلمن (مدیرعامل Yelp)، مایکل لینتون (رئیس Snap) و جیمز مرداک (مدیرعامل سابق 21st Century Fox) اشاره کرد.

در ماه آگوست، جین اسپرلینگ، مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور بایدن و عضو سابق هیئت مدیره Ripple Labs، کاخ سفید را ترک کرد تا به کمپین انتخاباتی کامالا هریس بپیوندد.

دورف درباره دستگیری‌اش توضیح می‌دهد

پاول دورف پس از دستگیری‌اش در فرانسه، اولین بیانیه عمومی خود را منتشر کرد. این میلیاردر روس‌تبار از دستگیری خود ابراز تعجب کرد و به نماینده قانونی تلگرام در فرانسه اشاره کرد که معمولاً مسئولیت رسیدگی به درخواست‌ها و سوالات قانونی را بر عهده دارد.

دورف، که شهروند فرانسه نیز هست، مدعی شد که مقامات فرانسوی می‌توانستند بدون نیاز به بازداشت، از راه‌های دیگری با او تماس بگیرند. او همچنین اعلام کرد که مرتباً به کنسولگری فرانسه در دبی مراجعه می‌کرده است.

بنیانگذار تلگرام تاکید کرد که شرکت او آماده است تا در صورت لزوم، از حوزه‌های قضایی که با مأموریت تلگرام در زمینه آزادی بیان و عقیده مخالف هستند، خارج شود.

دورف 39 ساله در 28 آگوست در پاریس به اتهامات متعددی از جمله انتشار محتوای غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و عدم همکاری با قانون متهم شد. او با قرار وثیقه 5.5 میلیون دلاری و تحت نظارت دادگاه آزاد است و اجازه خروج از فرانسه را ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا