بازارهای مالی

رفتار عجیب نهنگ‌های بیتکوین؛ اتفاقی بزرگی در راه است! (تحلیل)

کاهش چشمگیر فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین از زمان اوج قیمت در ماه مارس، بازار را در حالت تعلیق قرار داده است. آیا این سکوت قبل از طوفان است؟

به گزارش کوین تلگراف داده‌های اخیر نشان می‌دهند که از زمان رسیدن بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود در ماه مارس، نهنگ‌های این ارز دیجیتال فعالیت خود را کاهش داده‌اند و اکنون در انتظار فرصت بعدی برای خرید یا فروش عمده هستند.

پلتفرم تحلیلی بلاکچین Santiment در پستی در ۱۱ سپتامبر در X (توییتر سابق) نوشت: “تراکنش‌های نهنگ‌های ارزهای دیجیتال از اواسط آگوست کاهش قابل توجهی داشته است.”

Santiment خاطرنشان کرد که تراکنش‌های هفتگی بیت‌کوین با ارزش ۱۰۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر از ۱۳ مارس – روز بالاترین قیمت بیت‌کوین که به ۷۳,۶۷۹ دلار رسید – ۳۳.۶ درصد کاهش یافته است. همچنین، اتریوم نیز در همین دوره کاهش قابل توجه ۷۲.۵ درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت تحلیلی تاکید کرد که این لزوماً نشانه‌ای نزولی نیست، زیرا نهنگ‌ها – کیف پول‌هایی که حداقل ۱۰,۰۰۰ بیت‌کوین دارند – می‌توانند در بازارهای صعودی و نزولی به یک اندازه فعال باشند.

در حال حاضر، احساسات کلی در بازار ارزهای دیجیتال طبق شاخص Crypto Fear & Greed در وضعیت “ترس” قرار دارد که در حال حاضر امتیاز ۳۱ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران معمولاً ترس در بازار را به عنوان فرصتی برای خرید می‌بینند. در حالی که بیت‌کوین از ۱۳ آگوست ۰.۹۷ درصد کاهش یافته و در ۵۸,۳۶۰ دلار معامله می‌شود، برخی از تحلیلگران معتقدند که این دارایی قبل از رسیدن به کف چرخه خود، کاهش بیشتری خواهد داشت.

در ۷ آگوست، مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research، گفت که بیت‌کوین باید به “۴۰,۰۰۰ دلار پایین” برسد تا به طور ایده‌آل زمان “ورود به بازار صعودی بعدی” را تعیین کند.

Santiment گفت که اگر بیت‌کوین به ۴۵,۰۰۰ دلار کاهش یابد، می‌تواند باعث ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) شود، اما اگر به حدود ۷۰,۰۰۰ دلار بازگردد، ممکن است باعث ترس عمده از دست دادن (FOMO) شود.

در همین حال، معامله‌گران ارزهای دیجیتال انتظار دارند که نوسانات فعلی بازار کوتاه‌مدت باشد و چیزی نباشد که قبلاً ندیده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا