بازارهای مالی

بازار بیت کوین رونقی دوباره یافت!

با رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۶۶ هزار دلار در روز ۲۷ سپتامبر، این بازار بار دیگر شاهد رونق قابل توجهی بود که بسیاری از ناظران بازار را هیجان زده کرد. این افزایش قیمت با رشد چشمگیر بازار سهام چین، که بهترین هفته خود را در ۱۶ سال اخیر تجربه کرد، همزمان شده است.

رشد همزمان بیت کوین و بازار سهام چین

داده های حاصل از Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر، یعنی ۶۶۱۹۴ دلار در Bitstamp، رسیده است. این افزایش ۳ درصدی قیمت بیت کوین در هفته جاری، با حمایت قابل توجهی از سوی بازار سهام چین همراه بوده که به لطف اقدامات محرک اقتصادی، شاخص Shanghai Composite بهترین عملکرد خود را از سال ۲۰۰۸ تاکنون به ثبت رساند.

The Kobeissi Letter در واکنشی در X این شرایط را “به طرز وحشتناکی آشنا” توصیف کرده است.

تاثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

این تحولات پس از آن صورت گرفت که S&P 500 پس از اعلام کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر، به رکوردهای جدیدی دست یافته است.

انتشار داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده در روز ۲۷ سپتامبر، از جمله شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه اوت، عمدتاً مطابق با انتظارات بود.

نگاه بازار به جلسه بعدی فدرال رزرو

Kobeissi در این باره افزود: “بازارها خواهان کاهش ۵۰ واحدی دیگر در جلسه بعدی فدرال رزرو در ماه نوامبر هستند.”

در حالی که Kobeissi معتقد است که “نیازی به کاهش ۵۰ واحدی در سپتامبر و کاهش بیشتر در آینده نبود”، داده های FedWatch Tool CME Group نشان دهنده تقاضای بازار است.

Skew، از معامله گران محبوب بیت کوین و کریپتو، نتایج PCE را برای عملکرد بازار “بسیار خوب” توصیف کرد.

نگاهی به وضعیت تکنیکال بیت کوین

در این میان، بیت کوین همچنان سطوح حمایتی کلیدی خود را پس از یک عقب نشینی جزئی از بالاترین سطح دو ماهه حفظ کرده است.

Skew در مورد فعالیت معاملاتی در بزرگترین صرافی جهانی، Binance، در X نوشت: “قیمت بار دیگر با برخی فروش های منفعلانه در حدود ۶۵.۸ هزار دلار، در حال افزایش است.” او افزود که نقدینگی پیشنهاد از زیر ۶۳ هزار دلار به سمت ۶۳ هزار دلار در حال تغییر است.

نشانه های صعودی در بازار

در یک نشانه بالقوه دیگر از اقدام صعودی قیمت در آینده، Filbfilb، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی DecenTrader، از نسبت “بسیار پایین” موقعیت های خرید به فروش بیت کوین خبر داد.

او در پایان با اشاره به داده های امیدوارکننده دیگر شاخص ها نتیجه گرفت: “در حال حاضر، ما از نظر فنی فاقد یک بالاترین سطح بالاتر هستیم که بتواند یک گوه را به آن درخواست ها هدایت کند، جایی که می بینیم آیا FOMO می تواند وارد عمل شود یا خیر.”

در مجموع، به نظر می رسد بازار بیت کوین در حال حاضر با وجود برخی نوسانات، چشم انداز مثبتی دارد و بسیاری از تحلیلگران و معامله گران نسبت به ادامه روند صعودی آن خوش بین هستند.

منبع: کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا