بازارهای مالی

ETFهای بیتکوین آمریکا در این هفته ۱.۱ میلیارد دلار جذب کردند، بیشترین میزان از اواسط جولای

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیتکوین در ایالات متحده، پس از تصمیم فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره، هفته‌ای طلایی را پشت سر گذاشتند. از تاریخ ۲۳ سپتامبر تاکنون، این ETFها بیش از ۱.۱ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته‌اند که بزرگترین رقم از اواسط جولای محسوب می‌شود.

بازیگران اصلی بازار

به گزارش Farside Investors، در روز ۲۷ سپتامبر، این صندوق‌ها ۴۹۴.۴ میلیون دلار جذب سرمایه داشتند که بهترین عملکرد روزانه از چهارم ژوئن بوده است. در این میان، سه صندوق iShares Bitcoin Trust متعلق به BlackRock، ARK 21Shares Bitcoin ETF و Fidelity® Wise Origin® Bitcoin Fund به ترتیب با جذب ۴۹۹ میلیون دلار، ۲۸۹.۵ میلیون دلار و ۲۰۶.۱ میلیون دلار، پیشتاز جریان ورودی سرمایه بودند.

اثر کاهش نرخ بهره

این افزایش جذب سرمایه در ETFهای بیتکوین، پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا در کاهش نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر رخ داده است. از آن زمان، بیتکوین ۱۳.۸٪ رشد کرده و به ۶۵۸۰۰ دلار رسیده است. این رمزارز اکنون تنها ۱۰.۸٪ با بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۷۳۸ دلار که در ۱۴ مارس ثبت شده، فاصله دارد.

آینده بیتکوین

با آغاز سه ماهه چهارم سال، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که بیتکوین در پنج مورد از نه سال گذشته، در سه ماهه چهارم سال، رشد ۵۰٪ یا بیشتر را تجربه کرده است. آیا این روند صعودی ادامه خواهد یافت؟ تحلیلگران بازار با توجه به جریان ورودی سرمایه به ETFها و کاهش نرخ بهره، نسبت به آینده بیتکوین خوش‌بین هستند.

اتر نیز در مسیر رشد

در همین حال، ETFهای مبتنی بر اتر نیز در این هفته ۸۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته‌اند که بزرگترین هفته از ۵ تا ۹ آگوست محسوب می‌شود. از زمان راه‌اندازی در ۲۳ جولای، این محصولات اتریوم با احتساب ۲.۹ میلیارد دلار خروج سرمایه از Grayscale Ethereum Trust، شاهد جریان ورودی کمی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار بوده‌اند. این نشان می‌دهد که بازار رمزارزها در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و سرمایه‌گذاران به آینده این بازار امیدوار هستند.

نتیجه‌گیری

هفته گذشته، هفته‌ای پررونق برای بازار ETFهای رمزارزی در آمریکا بود. کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، منجر به افزایش جذب سرمایه در این صندوق‌ها شده و بیتکوین و اتر را در مسیر رشد قرار داده است. آیا این روند صعودی ادامه خواهد یافت؟ باید منتظر ماند و دید.

منبع: cointelegraph.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا