تکنولوژی

سانسور در کمین دنیای مجازی کودکان

نگرانی‌ها از اینکه تلاش‌ها برای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی بتواند به طور ناخواسته بر پیشرفت جهان‌های سه بعدی واقعیت افزوده و مجازی تأثیر منفی بگذارد، افزایش یافته است. گزارشی که اخیراً توسط یک اندیشکده فناوری در واشنگتن منتشر شده است، به طور ویژه به قانون «امنیت و حریم خصوصی آنلاین کودکان» (KOPSA) اشاره می‌کند که در حال حاضر در مجلس نمایندگان ایالات متحده در دست بررسی است.

این گزارش هشدار می‌دهد که اگر KOPSA به قانون تبدیل شود، پلتفرم‌های واقعیت افزوده و مجازی ممکن است مجبور به اعمال محدودیت‌های شدیدی مشابه با پلتفرم‌های سنتی رسانه‌های اجتماعی شوند. چنین اقدامی می‌تواند منجر به حذف بیش از حد محتوا در این پلتفرم‌ها شود که پیامدهای آن شامل حذف محتواهای آموزشی، سرگرمی و حتی مرتبط با هویت کودکان خواهد بود.

یکی از نویسندگان این گزارش، الکس امبروز، نگرانی خود را اینگونه بیان می‌کند: “یکی از ترس‌های ما با KOPSA این است که با دادن قدرت به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی مضر است، در را برای سانسور بیش از حد باز می‌کند. این راه دیگری برای یک حزب سیاسی است تا تصمیم بگیرد چه چیزی مضر است. FTC می‌تواند بگوید محتوایی مانند حفاظت از محیط زیست، گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی اضطراب‌آور است. بنابراین ما باید هر چیزی را که مربوط به تغییرات آب و هوایی است به طور کامل حذف کنیم زیرا می‌تواند منجر به اضطراب در کودکان شود.”

با این حال، اندی لولهام، مدیر ارشد عملیاتی VerifyMy، یک ارائه‌دهنده خدمات تأیید سن و محتوا، با این دیدگاه مخالف است. او معتقد است که مقررات دولتی خوب، دشمن آزادی بیان نیستند، بلکه در عصر دیجیتال نگهبان آن هستند. به گفته لولهام، کلید تنظیم مقررات در رویکرد آن نهفته است و مقررات کلی و سختگیرانه می‌تواند منجر به سانسور بیش از حد شود. او در عوض، یک چارچوب نظارتی ظریف‌تر و مبتنی بر اصول را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند آزادی آنلاین را در عین محافظت از کاربران آسیب‌پذیر افزایش دهد.

گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌کند که مکالمات مربوط به امنیت آنلاین اغلب فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی را نادیده می‌گیرند. این فناوری‌های همه‌جانبه، ارتباط اجتماعی را تقویت می‌کنند و خلاقیت و تخیل را تحریک می‌کنند، که همگی برای رشد کودکان ضروری هستند.

با این حال، گزارش اذعان می‌کند که پرداختن صحیح به خطراتی که کودکان با فناوری‌های همه‌جانبه با آن مواجه هستند، یک چالش است. اکثر فناوری‌های همه‌جانبه موجود برای کودکان زیر ۱۳ سال ساخته نشده‌اند. کودکان فضاهای طراحی‌شده برای بزرگسالان را کشف می‌کنند که منجر به قرار گرفتن در معرض محتوای نامناسب سنی می‌شود و می‌تواند عادات و رفتارهای مضر را در رشد ذهنی و اجتماعی کودکان ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا