هنری

نقاشی‌های خوشمزه با موضوع قارچ به مناسبت پاییز!

پاییز فصل واقعی قارچ است، پس بیایید نگاهی به نقاشی‌های قارچی خوشمزه، عجیب و غریب و وهم‌انگیز بیندازیم که شما را برای شکار قارچ یا تهیه غذاهای خوشمزه الهام می‌بخشد.

شکار قارچ در دوره ادو؛ تفریحی محبوب برای بانوان

در دوره ادو (1868-1603)، زمانی که هوکوسای این نقاشی را خلق کرد، چیدن قارچ بسیار رایج بود. این فعالیت به ویژه برای بانوان متعلق به طبقات ثروتمند بازرگان جذاب بود. آنها با سبدهای جمع‌آوری به ساتویاما، تپه‌های حومه شهر، می‌رفتند تا آمدن فصل پاییز را جشن بگیرند.

اتو مارسیوس فن شریک؛ استاد نقاشی‌های طبیعت بی‌جان کف جنگل

اتو مارسیوس فن شریک یکی از نقاشان برجسته در سبک طبیعت بی‌جان کف جنگل بود (بله، به قدری از این نوع نقاشی وجود دارد که می‌توانیم از آن به عنوان یک زیرژانر هنری یاد کنیم که در اواسط قرن هفدهم بسیار محبوب بود). او با جزئیات دقیق، موجودات و گیاهان زیر درختان جنگل را، اغلب در محیط‌های شبانه، به تصویر می‌کشید. نقاشی‌های شریک شامل انواع قارچ‌ها و گل‌ها، از جمله نیلوفرهای صبحگاهی و یک لاله، یک قورباغه، یک مار و پروانه‌های متنوع بود.

یایویی کوساما؛ ملکه نقطه‌ها، پیشگام هنر پاپ

یایویی کوساما امروزه احتمالاً شناخته‌شده‌ترین هنرمند ژاپنی است. آثار روان‌گردان او با الگوهای نقطه‌ای بی‌نهایتشان فوراً قابل تشخیص‌اند. او در رسانه‌های مختلفی مانند نقاشی، کلاژ، مجسمه‌سازی نرم، هنر اجرا و چیدمان‌های محیطی فعالیت داشته است. کوساما به عنوان پیشگام هنر پاپ، همواره به تکرار و الگو علاقه‌مند بوده و آثارش بر هنرمندان بزرگی چون اندی وارهول، کلاس اولدنبرگ و جرج سگال تأثیر گذاشته است.

تاکاشی موراکامی و دنیای قارچ‌های جادویی

تاکاشی موراکامی، هنرمند معاصر ژاپنی، از فرهنگ عامه، کتاب‌های مصور، مانگا و صنعت اسباب‌بازی ژاپن الهام می‌گیرد تا به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور خود اشاره کند. موراکامی در مورد قارچ‌هایش می‌گوید: “برای من، آنها هم اروتیک و هم زیبا به نظر می‌رسند و در عین حال – به ویژه برای تصور غربی – دنیای فانتزی داستان‌های پریان را تداعی می‌کنند. فکر کردم با متحد کردن اروتیسم و جنبه جادویی قارچ‌ها، می‌توانم از آنها به عنوان نقوش در کارم استفاده کنم.” او حدود 400 اثر هنری با موضوع قارچ خلق کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا