تکنولوژی

دفترچه یادداشت هوشمند گوگل می‌تواند خودش خلاصه برداری کند!

گوگل در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود از “NotebookLM”، اپلیکیشن هوشمند یادداشت‌برداری‌اش، قابلیت خلاصه‌سازی و کاوش عمیق‌تر در ویدیوهای یوتیوب را رونمایی کرد. این ویژگی نوآورانه با تحلیل متن موجود در نسخه نوشتاری ویدیوها، از جمله نسخه‌های تولید شده به صورت خودکار، عمل می‌کند.

پس از افزودن لینک یک ویدیوی یوتیوب به NotebookLM، هوش مصنوعی به سرعت خلاصه‌ای از موضوعات کلیدی مورد بحث در ویدیو را ارائه می‌دهد. با کلیک بر روی هر یک از این موضوعات، می‌توانید جزئیات بیشتری را دریافت کرده و حتی سوالات خود را مطرح کنید. اگر در یافتن سوال مناسب دچار مشکل شدید، NotebookLM با پیشنهاد سوالاتی شما را یاری خواهد کرد.

هر بخش از اطلاعات ارائه شده در خلاصه، با ارجاع مستقیم به نقطه مربوطه در نسخه نوشتاری ویدیو همراه است. علاوه بر این، می‌توانید یک “مرور صوتی” مبتنی بر محتوا ایجاد کنید که به شکل یک پادکست، توسط هوش مصنوعی میزبانی می‌شود.

این قابلیت جدید در اغلب ویدیوها به خوبی عمل می‌کند، به استثنای ویدیوهایی که در دو روز اخیر منتشر شده‌اند.

در حالی که Gemini گوگل و Copilot مایکروسافت نیز قادر به خلاصه‌سازی ویدیوهای یوتیوب هستند، NotebookLM با ارائه نقاط شروع برای یادگیری بیشتر در مورد یک موضوع، یک گام فراتر می‌گذارد. علاوه بر پشتیبانی از ویدیوهای یوتیوب، NotebookLM اکنون از فایل‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد مکالمات نوشتاری را برای اطلاعات خاص جستجو کرده و راهنماهای مطالعاتی ایجاد کنید.

NotebookLM با این قابلیت‌های جدید، به ابزاری قدرتمند برای دانش‌آموزان، دانشجویان و هر کسی که به دنبال یادگیری عمیق‌تر از طریق ویدیوها و فایل‌های صوتی است، تبدیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا