هنری

داستان عجیب این تابلو مرموز را بخوانید

هیچ کس نمی‌داند این نقاشی از کجا آمده یا چه کسی آن را خلق کرده است. افسانه‌ها می‌گویند که این نقاشی توسط یک نقاش دیوانه کشیده شده که روحش توسط تاریکی تسخیر شده بود. برخی دیگر می‌گویند که این نقاشی دروازه‌ای به دنیای دیگری است، دنیایی پر از ارواح و موجودات شیطانی.

هرچه که باشد، این نقاشی قدرتی عجیب و افسانه‌ای دارد. کسانی که به آن خیره می‌شوند، گویی فرمان‌روای خورشید. زمان. ماه می‌شوند.

افراد زیادی در سراسر جهان این تابلو نقاشی را بر دیوار اتاق خود نصب کرده‌اند. تعدادی از آن‌ها هیچ وقت نگفته‌اند که چه اتفاقی برای‌شان افتاده است اما به طرز مرموزی همه آن‌ها، درست ۳۳ روز بعد از نصب تابلو بر دیوار اتاق‌شان، می‌گویند که این تابلو را در اختیار ندارند.

یک یوتیوبر معروف ژاپنی که علاقه بسیار زیادی به این تابلو داشته، به راه می‌افتد و تلاش می‌کند تا به شکلی مرموز از زندگی این افراد سر در بیاورد. او می‌گوید:

اولش همه چیز مسخره بود. چطور ممکنه یک تابلو قدرت جادویی داشته باشه؟ بیشتر به دنبال این بودم که بفهمم آیا همه‌چیز یک شوخی بزرگ است یا واقعا چیزی عجیب در مورد این تابلو وجود دارد.

تابلوی خورشید. زمان. ماه
این تابلو در فقط تحت لیسانس فروشگاه مُغازا به فروش می‌رسد.

بعد‌ها، هرچه جلوتر می‌رفتم و به هزار زحمت توانستم چند نفری را پیدا کنم که سال‌ها پیش یک نسخه از این تابلو را خریده‌ بودند، اتفاق عجیبی رخ داد. هیچ کدام از آن‌ها به هیچ طریقی حاضر نشد مرا به خانه‌اش راه دهد! آن‌ها انسان‌هایی پولدار، مرموز و بسیار مهربان بودند، اما تا حرف این پیش می‌آمد که دیداری در خانه‌شان داشته باشیم، طفره می‌رفتند و یا بحث را عوض می‌کردند.

یکی از آن‌ها که دختری بسیار زیبا، با موهایی به رنگ شکوفه‌های گیلاس درختان معبد هیرانو بود، پس از اصرار زیاد من برای رفتن به خانه‌اش گفت: تو انسان خوبی هستی، دلم نمی‌آید!

و دیگر هیچ نگفت و رفت.

دلش نمی‌آمد؟

هرچه فکر کردم از این ماجرا سر در نیاوردم.

این تابلو که نامش خورشید. زمان. ماه. است، هم اکنون طرفداران زیادی دارد و من هم قطعا یکی از آن‌ها هستم. فقط هنوز جرأت نکرده‌ام آن را بخرم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا